ПОЭЗИЯ ШЕБЕРЛЕРІ: АБАЙ ЖӘНЕ ПУШКИН

  • Жүктеулер: 1
  • Көрсетілім: 184
  • Сыныптан тыс жұмыс
  • 14/Фев/2017

Жарияланған материалдың жеке номері: 21739


Батыс Қазақстан Жоғары медициналық колледжі

«Поэзия шеберлері: Абай және Пушкин»
(Поэзия кеші)
Кәсіптік шет тілі пәнінің оқытушылары:
Габдуллина Гульмира Сайлауовна
Есполаева Гульмира Оралбаевна

Мақсаты:

а) тәрбиелік: Оқушыларды Отанын, елін, тілін аса сезіммен қадір тұтып,үндестігі бір қос ақын Абай мен Пушкин шығармаларын құрметтеп, сүйіп тыңдауға баулу;

б) дамытушылық: сөйлеу дағдыларын, шығармашылық қиялын, ой өрісін, есте сақтау, жүйелі ойлауын дамыта отырып, танымдық қабілеттерін жетілдіру;


Жоспары: 1.Өмір жолдарына шолу;

2.Өлеңдерін оқу;

3.Көрініс;

1-жүргізуші
Бессмертен тот, чья муза без конца
Добру и красоте не изменяла,
Кто волновать умел сердца
и в них будить стремленье к идеалу.

Қош келдіңіздер, құрметті қонақтар, оқытушылар, оқушылар! Сіздерді тілдер күні мерекесімен құттықтаймыз. Қазақстан халқы тілдері күніне арналған «Абай және Пушкин» атты әдеби – саз кешімізге қош келдіңіздер.
Пушкин және Абай. Бұл екі ақының арасындағы үндестігі бүгінгі таңдарда ерекше көрінеді.Шын мәніндегі ұлы ақындар,асыл сөздің теңдесі жоқ шеберлері,өз халқының адал ұлдары бүгін бір-бірімен кездесті деуге болады.
Қазақ халқы үшін ұлыАбай қандай мақтаныш болса,орыс халқы үшінде А.С.Пушкин сондай сезім ұялатады.Біз үшін Пушкиннің өлендерін алғаш аударған ұлы Абай.Сонау қазақ даласының түкпір-түкпірінде Пушкин кейіпкерлері қазақша сөйлеп кете барды .Осы екі ақынның үндестігі мен асыл мұрасы бүгінгі кеште алдарыңызға ұсынылады.


2-жүргізуші

Abai and Pushkin - their works are the pattern of evening to their motherland. It is-a world of majestic sounds, thoughts and feelings.
Pushkin opened a bitter drama of the century, the Suffering of people of that epoch, who began a struggle for their freedom.
Abai Kunanbayev wrote about events, connecting with breaking of patriarchal and secular foundations in Kazakhstan.
Abai’ s and Push kin’s world is ideal, their creation demands from the listeners a serious attitude to a poetical word, understanding of higher social setting. Abai and Pushkin equally saw the aim of their activity in settles serving to their people. Abai and Pushkin are chroniclers of a man's life, so their creation in keeping with the times.

1-жүргізуші
Абай и Пушкин! Светочи поэзии, наша слава, гордость, непревзойденное достижение казахской и русской культуры! Их стихи-гимны высокой гражданственности, "союз волшебных звуков, чувств и дум". Для них "поэзия - властитель языка".

Творчество Абая и Пушкина - это отражение времени, в которое суждено им было жить. "В центре пушкинского творчества жизнь его современников, раскрытая им горькая драма века". Он "знал все страдания человека своей эпохи, выпавшие надолго тех, кто беззаветно начал борьбу за свободу, и тех, кто не отважился на мятеж. Жил, задыхался в атмосфере самовластья, погибая под ударами враждебных человеку обстоятельств".

2-жүргізуші
Эпоха Абая - это период ломки патриархально - вековых устоев. Казахстан находился на пути к новому развитию, но весьма усиливался феодальный гнет, борьба за власть. Несмотря на противоречия, раздиравшие страну, развивалась прогрессивная мысль, происходило становление литературы, расширялась сфера культурного общения казахов и русских.

Әдебиеттің ұлы қайраткерлерінің тағдырлары қалай қалыптасты? Уақыт туралы пікір бізге ақындар адамдар туралы ұсыныс енді беріп жатыр. Ал біз олардың тағдырлары туралы не біліп жатырмыз?
Александр Сергеевич Пушкиннің өмірі - "бір керемет лезде".
Балалық шақ Мәскеуде, оқу Царскосельском лицейде. Ол театрмен, балдармен шұғылданды, әр түрлі әдеби қоғамдардың мүшесі, "Жасыл шам" үйірмесінің құрамында болды . 14 желтоқсаның 1825 жылдан бастап болашақ көтеріліске қатысушылармен жақсы қарым-қатынаста еді. Ресейдін бостандығын,қайта құрылуын армандады.

Әсем:
Любви, надежды, тихой славы
Недолго нежил нас обман,
Исчезли юные забавы,
Как сон, как утренний туман;
Но в нас горит еще желанье,
Под гнетом власти роковой
Нетерпеливою душой
Отчизны внемлем призыванье.
Мы ждем с томленьем упованья
Минуты вольности святой,
Как ждет любовник молодой
Минуты верного свиданья.
Пока свободою горим,
Пока сердца для чести живы,
Мой друг, Отчизне посвятим
Души прекрасные порывы!
Товарищ, верь: взойдет она,
Звезда пленительного счастья,
Россия вспрянет ото сна,
И на обломках самовластья
Напишут наши имена!

1-жүргізуші
Вольнолюбивые стихи поэта разлетались по всей стране. "Пушкина надобно сослать в Сибирь: наводнил Россию возмутительными стихами",- сказал царь Александр I. Поэта ждала южная ссылка с мая 1820 по июнь 1824 года. Затем ссылка в Михайловское Псковской губернии под надзор властей на 2 года. А затем было Болдино. Женитьба на Наталье Гончаровой, семейная жизнь, светские интриги. В сентябре-октябре 1833 года он посетил Казань, Симбирск, Оренбург, Уральск. Здесь поэт работал над историей Пугачевского восстания. Творческая жизнь Пушкина была яркой, но недолгой. 27 января на дуэли он был смертельно ранен, а 29 января его не стало.
Таковы лишь основные вехи жизни поэта. Они нашли поэтическое воплощение в творчестве многих других авторов стихов, в том числе и наших современников.

Таир (На фоне музыки вальса кружится пара:Акжан и Нурбол)

Юрий Насыбуллин «Пушкин на балу»

Метет поземка, поздний час.
Фонарь летит во мглу.
Сегодня Пушкин в первый раз Танцует на балу.
Пока расседланный Пегас
Прилег в своем углу,
Влюбленный Пушкин в первый раз
Танцует на балу.
Еще не судит- "прав не прав"-
Надменная толпа.
Его, на цыпочки привстав,
Ведет сама судьба.
Его кружит водоворот
Прекрасных женских глаз,
И Пушкин - шаг и поворот –
Танцует в первый раз.
А впереди еще метель:
Кавказ и Петербург.
Любовь Натальи и дуэль,
И плачущий хирург.
А впереди непостижим
Кладбищенский покой,
А впереди - любовь и жизнь
За бронзовой строкой.


2-жүргізуші. ( на фоне звучания домбры)
Абай (Ибраһим) Құнанбаев 1845 жылы осы күнгі Семей облысы Абай ауданыШыңғыстауындатуған. АбайдыңарғыатасыЫрғызбай, бергіатасыӨскенбай - екеуі де феодал. ӨзәкесіҚұнанбайжаскезінде «батыр» жігіттіңбірісаналып, өсекеле сөз ұстап, ел басқарғанадамныңбіріболған. Абай он жасынашейін ел ішіндегідінмектебіндеоқып, он жасында Семей қаласындағыдінмектебінетүседі. Мұндағы оқудыңбәрі де ескіше, дінсабағы. Онда Абай небәріүшжылмұсылманшажәнеүш ай орысмектебіндеорысшаоқиды. Дінмектебіндежүргізілетін бар сабақты жақсы үлгеріп, артылғануақытынөзбетіменкітапоқуғажұмсайды. Жасы 13-ке толып, мұсылманшаүшжыл, орысшаүш ай оқуменАбайға «оқудыңесігіжабылады».ҚұнанбайАбайдыоқуданшығарыпалып, ел басқару жұмысына қосады. Өз кезінің үлкенмәдениеттіжәнеталанттыақыныАбайдың оны білмеуі, көрмеуімүмкінемеседі. Абай көре де, түсіне де білді. Оныңүстіне Абай Семейгеайдалыпкелгенорыстыңхалықшылдемократтары: Михайлэс, Долгополов, Гростарментанысып, өзініңсолбағытын бұрынғыдан гөрі де ұштай түседі. Орысмәдениетінетереңдеп, Чернышевский, Белинский, Добролюбов, Салтыков, Толстой, Пушкин, Лермонтов шығармалары, Аристотель, Сократ, Платон, Гоголь еңбектеріментанысады. Абайдың өзі айтқан «Шығысым - батыс, батысымшығысболды» дейтінсөзініңтерең сыры, міне, осында. Абай."Жиырма жеті жасында"Әбілқайыр:

Әбдірахман өлгенде
Тұла бойың ұят-ар едің,
Ескеріп істеп,ойлаған
Тәуекелге нар едің,
Талаппен терең бойлаған
Ерлікке де бар едің,
Үйренуге тоймаған
Жасқа жас, ойға кәрі едің,
Атаңның атын жоймаған
Замана, неткен тар едің,
Сол қалқамды қоймаған?!

1-жүргізуші
Отанымыздыңөткензамандағыекіұлыақыны - Пушкин мен Абайдыңбір-біріментворчестволықжақындығы, поэзиядағы екеуінің ақындық өнерүйлестігіұлыорысхалқы мен қазақ халқының тереңдостығынан, бұлекіхалықтың да алдындатұрғанозатарманынан, игінысанынантуды. Сондықтан Абайақындықеңбегініңбірсыпырасын тек орыстың классик поэзиясынқазақтілінеаударуға жұмсайды. Байрон, Гете сияқтыөзгеевропалықелдерклассиктеріненбірерөлеңдіаударса, оны да Абай Лермонтовтыңаудармаларынаналыпқазақшалайды. АнықорысклассиктеріненАбайдыңаударғандары - Крыловтыңбір топ мысалдары, Пушкиннің "Евгений Онегинінен" үзінділері.

Исатаева Айжан:Пушкин «Зимнее утро»

2-жүргізуші
Созвучно творчество двух великих поэтов. Для читателей Абай и Пушкин - певцы родной природы, проникновенной лирики.Для Пушкина природа - это чародейка, "очей
очарованье". Это та действительность, которая вдохновляла поэта на творческий труд. Несравненный живописец природы, Пушкин воспринимал ее не только зорким глазом художника и тонким слухом музыканта, но и любящим свою родину сердцем горячего патриота..Абая же волнует судьба народа, живущего в степи и лишенного права наслаждаться этой красотой.

Айдана:А.Құнанбаев. «Күз»

Эльмира:
Унылая пора! Очей очарованье!
Приятна мне твоя прощальная краса-
Люблю я пышное природы увяданье,
В багрец и золото одетые леса,
В их сенях ветра шум и свежее дыханье,
И мглой волнистою покрыты небеса
И редкий солнца луч, и первые морозы,
И отдаленные седой зимы угрозы.

1-жүргізуші
Ел арасындағы дау-шар, әртүрлірутартысытәріздіәңгімелерденаулақтап, орысмәдениетінзерттеп, оны өзхалқыныңпайдасынаасыруғакүшсалуы, творчествоғаберілу, халықтықірі-ірімәселелерді көтеріп, өзі айтқандай, «Әкесініңұлыболмай, адамныңұлыболуы» жұрталдындаоныңбеделін, даңқын бұрынғыдан да күшейте түсті. ОныңеліүшінеткенкүрделіістеріАбайдыжалғызқазақАбайыемес, қанаттас, іргелес және басқаелдердің де Абайыетеді
(көрініс.ән: «Желсіз түнде жарық ай»)


1-жүргізуші
Близость творчества двух поэтов прослеживается и в их стихотворениях о любви. Непревзойденным мастером в воспевании благородных чувств любви в казахской литературе прошлого века явился и Абай. Та же чистота и глубина, нежность и страсть захватывают нас, когда мы читаем стихотворения Абая.
Асем:
Язык любви - язык без слов
Язык любви- язык без слов.
Лишь чувства, ощущений зов,
Мгновенный взгляд или улыбка-
Его основа из основ.
Когда-то с этим языком
Я был до тонкости знаком,
Но для меня его значенье-Увы!
- давноужподзамком.

The language of my love is
The language without any word.
Only feelings called me all the time.
The twinkling eye or kind of smile-
The basis of love relations.
Once I was with it in subtlety aqaintance
But for me its meanings-
Alas under the lock my feelings

2-жүргізуші

У Пушкина любви все возрасты покорны. Это чувство поднимает душу, несет на крыльях восторженного вдохновения. Оно недосягаемо по своей глубине.

Райхангүл:
Я помню чудное мгновенье:
Передо мной явилась ты,
Как мимолетное виденье,
Как гений чистой красоты.
В томленьях грусти безнадежной,
В тревогах шумной суеты,
Звучал мне долго голос нежный
И снились милые черты
Шли годы. Бурь порыв мятежный
Рассеял прежние мечты
И я забыл твой голос нежный,
Твои небесные черты.
В глуши, во мраке заточенья
Тянулись тихо дни мои
Без божества, без вдохновенья,
Без слез, без жизни, без любви.

Жаңылай: «Жасымда ғылым бар деп ескермедім»

1-жүргізуші
Абай и Пушкин - это поэты высокой гражданственности. Они одинаково видели цель своей деятельности в беззаветном служении своему народу. "Народу отдал я любовь", - писал Абай. "Неподкупный голос мой был эхом русского народа!" - восклицал Пушкин.
"Поэзия бывает исключительно страстью немногих, родившихся поэтами...", "Мой жребий пал, я лиру выбираю", - утверждал А.С. Пушкин. "К стихам стремятся смертные равно, но лишь избранника они венчают славой, того, чьей мысли золотой дано блистать стиха серебряной оправой ", - писал Абай.

2-жүргізуші
А Абай, обращаясь к потомкам, выражал надежду, что его творчество будут помнить многие поколения.
(Звучат "Слова назидания" Абая на казахском, русском, английском языках) Слова назидания. Слово девятнадцатое.
Айғаным.
Аслан.
Аяжан:Лабд-11

A human being child does not come into the world as a wise creature. Only by listening, contemplating, feeling and tasting everything he begins to tell the difference between good and bad things. The more the child sees and hears the more he gets to know. Many things can be learned by heading the worlds of wise men.
What is the use of a man's listening or not listening, it while perceiving wise speeches he does not ask again about incomprehensible things, does not try to grasp the main point of what was said and does not draw a conclusion for himself? What can be spoken about to the man who does not know the value of the world. As one wise man said, it is better to feed a pig, that reckons you!

1-жүргізуші
Читая Абая и Пушкина, мы испытываем особые чувства от возможности общения с ними через их творчество.
Стихи мои не для увеселений,
Я их писал для новых поколений
Во след идущим, молодым.
Тем молодым, чьи чувства не остыли,
Чей чуток слух и чья душа жива,
Чей кругозор объемнее и шире,
Посланием летят мои слова!

Айдана:
Not for amusement do I write my verse,
Not do I stuff it full of silly words.
It for the young I write, for those,
Whose hearing is acute, whose senses are alert.
Men who have vision and are guick to give response
Will understand the message in my verse!

Бекжан:
Мен жазбаймын .өлеңді ермек үшін
Жоқ, барды, ертегіні термек үшін
Көкірегі сезімді, тілі орамды
Жаздым үлгі жастарға бермек үшін,
Бүл сөзді тасыр үқпас, талапты үғар,
Көңілімнің көзі ашық сергек үшін.


Әбілқайыр:
Қадірле досым, казақтың жерін
Келіпті дүниеге осыдан 168 жыл бүрын
Намысын, арын қорғайтын
Қазақтың үлы Абай атамыз!
Жырлайды елім, жерім, казағым деп,
Болсыншы елде әділдік!
Жойылсын деп кедейлік пен теңсіздік!
Үйретті Абай атамыз!
Орыс халқының тілі мен мәдениетін
Қазақ халқына!
Бауыр, туыс болдық орыс ұлтымен
Көзі ашық, жаны таза!
Елім, жерім, тілім деп төс соғатын!
Көбейді Абай ұрпағы!

1-жүргізуші
Пушкин мен Абай творчествосының, олардың ой-пікірінің үндестігінен орыс халқы мен қазақ халқы арасындағы өткен заманнан келе жатқан жақындықтың, достықтың желі ескендей болады.
Бұл достық қазіргі заманда халықтардың ұлы достығына айналып, жеңілмес қуатты күш болып, салтанат құрып отыр.

2-жүргізуші
Прошли годы. Но не угас интерес к творчеству великих поэтов, как не иссякла дружба казахского и русского народов. И сколько бы ни проходило десятилетий и даже веков - никогда не исчезнет желание возвращаться к произведениям двух гениев - Абая и Пушкина, ведь каждый из них "чувства добрые... лирой пробуждал". И пусть "следы исчезнут поколений, но жив талант, бессмертен гений!"

Райхангүл: «Көзімнің қарасы» Тәрбие.орг сайтынан ПОЭЗИЯ ШЕБЕРЛЕРІ: АБАЙ ЖӘНЕ ПУШКИН Сыныптан тыс жұмыс материалды тегін жүктеп сабақ барысында қолдануға рұқсат етіледі. Жарияланған материалға tarbie.org сайтының әкімшілігі жауапты емес

Авторы: Габдуллина Г. С., Есполаева Г.О.

БҚО Орал қаласы Батыс Қазақстан Жоғары медициналық колледжі Кәсіби ағылшын пәнінің оқытушылары

Пікірлер: 0

avatar